Aminoacizii
Aminoacizii

În acest articol vrem să facem o prezentare a ceea ce înseamnă aminoacizii. Sperăm ca această sinteză să vă ajute să descoperiţi care sunt aminoacizii cei mai potriviţi pentru voi, care este rolul lor, ce tipuri de aminoacizi există, plus sfaturi în ceea ce priveşte administrarea.

Ce sunt aminoacizii

Aminoacizii sunt „cărămizile” din care se construiesc moleculele proteinelor. Fiecare proteină este compusă din mai mulţi aminoacizi. Sau invers spus, aminoacizii sunt proteine descompuse. Fiecare celulă din organismul uman conţine aminoacizi, iar trei sferturi din masa solidă a corpului e formată din celule proteice, cele care şi ele sunt constituite din aminoacizi.

Tipul şi rolul aminoacizilor

17 este numărul aminoacizilor. Ei se împart în aminoacizi esenţiali şi neesenţiali. Cei opt aminoacizi esenţiali sunt:

  • izoleucina
  • leucina
  • lizina
  • metionina
  • fenilalanina
  • tiozina
  • triptofanul
  • valina

Dacă incluzi în regimul alimentari aceşti opt aminoacizi esenţiali, atunci cu siguranţă corpul tău va putea produce totţi ceilaţi aminoacizi de care este nevoie pentru devoltarea musculară. Exemplu: hormonii şi enzimele.

Când vine vorba de culturismul de performanţă, practicanţii acestui sport îşi îndreaptă atenţia spre ale patru tipuri:

  • glutamina
  • beta-alanina
  • arginina
  • taurina

Beneficiile aminoacizilor

Toți aminoacizii esențiali exercită roluri variate în corpul vostru. Sunt implicați în procese importante precum creșterea țesutului, producția de energie, funcția imună și absorbția nutrienților.

Sfaturi

Alimentele care conțin toți aminoacizii esențiali sunt denumite proteine complete.

Sursele complete de proteine includ:

  • Carne de vită
  • Fructe de mare
  • Carbe de pasăre
  • Ouă
  • Lactate

Soia, quinoa și hrișcă sunt alimente pe bază de plante care conțin toți aminoacizii esențiali, făcându-i și surse complete de proteine (30).

Alte surse de proteine de origine vegetală, cum ar fi fasolea și nucile, sunt considerate incomplete, deoarece le lipsește unul sau mai multe tipuri.

Cu toate acestea, dacă urmaţi o dietă bazată pe plante, puteți să vă asigurați în continuare aportul adecvat al tuturor aminoacizilor esențiali, atât timp cât consumați o varietate de proteine din plante în fiecare zi.

De exemplu, alegerea unei varietăți de proteine incomplete, cum ar fi fasole, nuci, semințe, cereale integrale și legume, vă poate asigura că nevoile voastre esențiale de aminoacizi sunt îndeplinite, chiar dacă alegeți să excludeți produsele animale din dieta dumneavoastră.

În concluzie, Atât produsele animale cât și cele vegetale, cum ar fi carnea, ouăle, quinoa și soia, pot conține toți aminoacizii sențiali și sunt considerați proteine complete.

Aminoacizi recomendaţi de altSPORT.ro

  • Amino Energy (Optimul Nutrition)
  • Amino X (BSN)
  • AminoMax 8000 (Gaspari Nutrition)
  • Amino Power Liquid (Weider)

Carbohidrații, pe înțelesul tuturor. Rol, beneficii și aspecte negative

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.