Top 10 alimente
Top 10 alimente

Încercăm să reamintim în fiecare articol de fitness că în acest sport alimentaţia şi odihna sunt cel puţin la fel de importante precum antrenamentele. De această dată ne vom abate din nou asupra alimentaţiei şi vom prezenta o serie de alimente care îmbunătăţesc performanţa.

Mai jos veţi descoperi un top al alimentelor care ar trebui consumate dacă vă doriţi rezultate rapide şi vizibile în sala de forţă. Fie că vrei să slăbeşti sau să acumulezi masă musculară, aceste zece alimente nu trebuie să lipsească din alimentaţia ta.

Top 10 alimente pe care trebuie să le consumi dacă vrei rezultate

1. Ouă

Una dintre cele mai bune surse de proteine. Un on are în jurul 6-7 grade de proteină. Există multe reţete de preparare a ouălelor, plus că e o sursă de proteină ieftină şi la îndemâna oricui. Gălbenuşul nu trebui evitat. Acesta conţine foarte mulţi nutrienţi: 50% proteine, plus vitaminele A, D, E şi colesterlo, dar care nu are legătură cu bolile de inimă şi e vital producţiei de testosteron.

2. Carne de pui

Poate cel mai întâlnit aliment în dietele de slăbit şi masă musculară. Un piept de pui de 100 de grame are aproximativ 31 de grame de proteine şi este sărac în grăsimi.

3. Carne de vită

O sursă ceva mai scumpă, dar şi foarte bogată de proteine. 100 de grame de vită conţin 72 de grame de proteină.

4. Somon

O altă sursă foarte eficientă de proteine. Puţin mai scumpă decât altele, dar sursa de proteine de calitate, bogată în aminoacizii şi Omega-3.

5. Legume şi verdeţuri

Organismul nostru are nevoie şi de vitamine, nu doar de proteină, iar cea mai naturală sursă o găsim în legume şi în verdeţuri. Spanacul, sfecla, broccoli, legume crude precum roşii, ardei, castraveţi, conopidă şi altele sunt printre legumele preferate de sportivii de perfomanţă.

6. Oleaginoase

Nuci, migdale, caju, arahide, fistic ş.a. Bogate în calorii şi nutrieţi. O sursă foarte echilibrată de proteine, fibre şi grăsimi sănătoase. Pot fi utilizate între mese drept gustare.

7. Orez

Una dintre cele mai sănătoase şi bogate surse de carbohidraţi. O sursă de carbohidraţi simpli, excelent pentru refacerea după antrenament.

8. Ovăz

O sursă de carbohidraţi simpli, ideală pentru micul dejun.

9. Avocado

Probabil ea mai bună şi sănătoasă sursă naturală de grăsimi. Are un rol benefic în combaterea bolilor cardio vasculare.

10. Laptele

Conţine nouă nutrienţi esenţiale pentru sănătatea oamenilor: calciu, proteine, potasiu, fosfor, vitamina D, vitamina B12, vitamina A, niacina, riboflavine.

Alte alimente care pot fi consumate pentru rezultate la sala de forţă

Miel, Curcan, Ton, Brânză Cottage, Cartofi dulci, Cartofi albi, Quinoa, Linte, Ulei de masline, Ulei de cocos, Avocado, Banane, Pepene, seminţe de kia, seminţe de in, ciocolată neagră, kefir.

Ovăzul – beneficii uimitoare și rețete gustoase

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.