U Craiova este singurul club de fotbal din România care anul trecut a publicat raportul oficial al încasărilor și al cheltuielilor pentru sezonul 2017/18.
Poate cel mai important pas spre transparență făcut de un club din țara noastră după Revoluție. Practic, Universitatea este echipa care nu ascunde sumele pe care le încasează din transferuri, marketing, bilete vândute ori drepturi TV.
Cum a devenit U Craiova cel mai profitabil club din România
Transparență, suporteri, decizii inspirate, profesionalism și performanță. Toți acești factori fac din Universitatea Craiova cel mai profitabil club la ora actuală în România.
Echipa cu cei mai mulți spectatori la meciurile de acasă
Suporterii joacă fără îndoială un rol important în succesul financiar al acestei echipe. Pe lângă faptul că vin în număr mare la fiecare meci de acasă și își ajută favoriții să obțină rezultate pozitive, fanii olteni contribuie și la bugetul clubului. Conform raportului, anul trecut, Craiova a încasat 1,65 de milioane de euro din vânzarea biletelor. Să nu uităm însă că noua arenă a fost dată în folosință abia în luna noiembrie, la patru luni distanță de la începerea stagiunii. E de așteptat ca profitul să crească la finalul acestui sezon. Pe lângă banii din bilete, suporterii generează venituri și din produsele vândute de club.
Club cu 25 de sponsori
Cu un patronat discret și un profesionalism ieșit din comun, sponsorii sunt atrași de acest club, mai ales că rivalele din cursa pentru titlu au o imagine șifonată la nivelul conducerii. Astfel, conform site-ului oficial, Universitatea Craiova are 25 de sponsori în acest moment, iar cel mai importanti partener este casa de pariuri online Betano. Toți acești sponsori generează încasări de peste un milion de euro anual.
Betano le oferă fanilor Științei până la 500 RON bonus automat
Toți fanii Craiovei beneficiază din partea acestei agenții de un bonus de bun venit extrem de simplu, pe care aceștia îl pot lua în trei pași simpli:
Exemplu: Dacă depui 200 RON, în cont vei avea în mod automat 400 RON
Profit net de 18 milioane de euro din șapte transferuri!
Scouterii clubului din Bănie sunt printre cei mai productivi din Liga 1. Cu o investiție de aproximativ 1,2 milioane de euro, Craiova a reușit să obțină un profit net de 18 milioane de euro din vânzările a numai șapte jucători!
Dar acesta este doar începutul, dacă ne gândim că în lotul oltenilor îi regăsim în acest moment pe Nicușor Bancu, Mirko Pigliacelli, Elvir Koljic, Valentin Mihăilă, Carlos Fortes și Jovan Markovic. Toți acești jucători au mai puțin de 27 de ani și au demonstrat deja prin evoluțiile lor că au toate șansele să fie vânduți pe bani buni în viitorul apropiat.
- Alexandru Mitriță (Transferat cu 730.000 EUR de la Pescara, vândut cu 8.000.000 EUR la New York City FC)
- Alexandru Băluță (Transferat cu 200.000 EUR de la Viitorul, vândut cu 2.650.000 EUR la Slavia Praga)
- Andrei Ivan (Luat de la juniorii lui Sporting Pitești, vândut cu 4.000.000 EUR la Krasnodar)
- Vladimir Screciu (Crescut de club, vândut cu 2.000.000 EUR la Genk)
- Bogdan Vătăjelu (Transferat cu 250.000 EUR de la Metalul Reșița, vândut cu 1.300.000 EUR la Sparta Praga)
- Gustavo (Adus liber de contract, vândut cu 800.000 EUR la Liaoning)
- Andrei Vlad (Crescut de club, vândut cu 400.000 EUR la FCSB)
Va fi depășită suma de 2,5 milioane de euro din drepturile TV?
Câștigătoare a Cupei României și ocupantă a locului 3 în Liga 1, Craiova a încasat 2,5 milioane de euro din drepturi TV în precedenta stagiune.
Oltenii stau bine și în acest an. Sunt tot pe 3, însă au scăzut distanța față de CFR Cluj, iar în Cupa României sunt favoriți la accederea în semifinale.
Câți bani cheltuie Craiova
Bugetul cheltuielilor pentru sezonul anterior a fost de 7,9 milioane de euro, aproape jumătate ducându-se pe salariile jucătorilor. E de așteptat ca bugetul din acest an să se situeze în jurul aceleiași sume, mai ales că din club au plecat jucători care aveau salarii mari.