Cum să te antrenezi precum campionii olimpici. Sfaturi utile
Cum să te antrenezi precum campionii olimpici. Sfaturi utile

O medelie olimpică de aur reprezintă apogeul carierei oricărui sportiv. Ei bine, această performanţă nu se atinge însă foarte uşor (poate doar în cazul lui Usain Bolt, cel care este atât de talentat încă face ca Jocurile Olimpice să pară un fleac).

Antrenamentul este unul din secretele, care până la urmă nu ar trebui să fie niciun secret pentru cei care doresc să se pregătească precum campionii olimpici. Antrenamentul fizic trebuie însoţit însă şi de cel mental dacă vrei să fii cel mai bun din lume. Seb Coe, Cathy Freeman, James Cracknell şi Steve Trapmore au urcat pe prima treaptă a podiumului la Jocurile Olimpice şi au câte un sfat pentru cei care vor să îi urmeze.

Cum să te antrenezi precum campionii olimpici

Sebastian Coe

Dublu campion olimpic la 1500 metri, Moscova 1980 şi Los Angeles 1984

Deşi s-a consacrat într-o probă de anduranţă, Seb Coe nu neglija nici antrenamentele pe distanţe mici sau lungi. Coe era un adept al antrenamentelor de rezistenţă sub formă de circuit. În acest circuit se regăseau de fiecare dată greutăţi, exerciţii cu greutatea corpului şi mişcări pilometrice. În acelaşi timp, el era un mare adept al greutăţilor libere şi nu a celor fixe.

James Cracknell

Medaliat cu aur olimpic la Sydney şi la Atena, în barca de patru la canotaj

Pentru un sport ca cel practicat de James Cracknell omogenitatea este întotdeauna cuvântul cheie. Tocmai de aceea, Cracknell obişnuia să se antreneze două sau de chiar trei ori pe zi doar în compania partenerilor săi din barcă. El consideră că doar aşa poţi fi pregătit 100% atunci când lucrezi într-o echipă. Degeaba fiecare membru al echipajului este pregătit în felul său, dacă între ei nu există coeziune.

CITEȘTE ȘI

Ben Ainslie

Triplu medaliat cu aur la navigaţie în 2000, 2004 şi 2004, dar şi medaliat cu argint în 1996

În ceea ce îl priveşte pe Ainslie, orientarea şi adaptarea erau cuvintele de ordine. Nici nu-i ed mirare având în vedere că proba în care concura era ceva mai diferită decât restul. Spre exemplu, el era foarte atent la vreme, iar dacă vântul era puternic în ziua în care concura, încerca să îşi crească forţa fizic pentru a mânui mai bine barca. Dacă vântul era linişit, lucra mai mult la condiţia fizică pentru a avea o anduranţă mai bună şi a conduce mai rapid barca.

Cathy Freeman

Medaliată cu aur olimpic la atletism în cursa de 400 de metri

Freeman avea o serie de sesiuni specifice pe care le folosea în mod frecvent pentru a testa dacă este pregătită corespunzător pentru competiţie. Freeman obişnuia să alerge şase serii, fiecare a câte 200 de metri. După fiecare serie, ea scădea durata pauzelor, de la cinci minute, la un minut. Ca să fie sigură că este în formă competiţională ea trebuia să termine fiecare serie de sprint sub 25 de secunde.

Cam acestea ar fi doar câteva din secretele unor sportivi care au reuşit să devină campioni olimpice. În concluzie, din pregătirea unui sportiv de top nu trebuie să lipsească antrenamentul fizic, mental, o dietă corespunzătoare şi mai ales pasiune şi determinare. Iar, în cazurile sporturilor de echipă să existe o coeziune perfectă între partneri, care şi ea trebuie antrenată la rândul ei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.