Greseli sala
Greseli sala

Majoritatea greşelilor făcute în sala de forţă vin de foarte multe ori din cauza lipsei de informaţii, iar acest lucru poate provoca accidentări neplăcute. Sperăm ca acest articol să fie util tuturor practicanţilor de fitness, în special celor începători.

Supraantrenamentul

Din dorinţa de a avea rezultate rapide şi vizibile, foarte mulţi practicanţi de fitness se antrenează mai mult decât este necesar. Lucru total greşit, pentru că în loc să câştige masă musculară, aceştia o pierd şi mai grav, se şi pot accidenta. Tocmai de aceea, este indicat ca antrenamentul să durete între 45 şi 75 de minute în funcţie de grupa sau grupele antrenate şi de intensitate.  Este de preferat ca o grupă musculară să nu fie antrenată din nou decât dup 72 de ore, timpul necesar de refacere. Nu antrenaţi mai mult de două grupe pe zi, aceeaşi grupă de două ori într-o săptămână, maxim!

Lipsa încălzirii şi a stretchingului

Un alt aspect neglijat de către mulţi dintre cei care merg la sală este faptul că evită să facă încălzire şi stretching. Tocmai din această cauză apar foarte multe accidentări. Încălzirea este obligatorie înainte de antrenament. Zece minute pe banda de alergare sau e bicicleta eliptică sunt mai mult decât suficiente, urmate de alte cinci multe de stretching activ. Pentru a evita întinderile sau rupturile musculare, stretchingul pasiv de după antrenament este şi el obligatoriu.

Lipsa exerciţiilor cu greutăţi

Sunt foarte mulţi practicanţi de fitness, în special femei, care evită să lucreze cu greutăţi motivând că vor avea muşchi prea mari. Nimic mai fals. Antrenamentul cu greutăţi nu te transformă peste noapte într-un culturist. Din contră, este imperios necesear să ne antrenăm cu greutăţi pentru că doar aşa putem avea un tonus muscular şi o musculatură definită, indiferent de grupa musculară despre care vorbim

Executarea exerciţiilor cu greutăţi prea mari

La polul opus este greşeala celor care execută exerciţii cu greutăţi prea mari. Foarte mulţi practicanţi de fitness, în special cei începători încearcă să îi imite pe tipii avansaţi din sală. Ei uită însă că importantă este forma şi execuţia mişcării în timpul exerciţiului şi nu greutatea cu care acesta este executat. Aşadar, evitaţi să încărcaţi bara la piept sau la genuflexiuni cu o greutate prea mare, deoarece riscaţi să vă accidentaţi şi să nu obţineţi rezultatul pentru care aţi ales să mergeţi la sală.

Lipsa motivaţiei

La sala de fitness merg foarte mulţi, dar foarte puţin o fac plin de dorinţă şi de dedicaţie. Din păcate, majoritatea celor pe care îi văd în sală stau să socializeze sau să butoneze telefonul. Încercaţi să nu faceţi aceste lucruri. Dacă tot aţi plătit banii şi v-aţi făcut abonament profitaţi din plin de timpul petrecut în sală. Sportul înseamnă disciplină şi trebuie făcut cu plăcere. Nu veţi avea niciodată rezultate dacă nu vă antrenaţi cu dorinţă şi cu plăcere.

În concluzie, încercaţi să daţi tot ce aveţi mai bun din voi la sală, mâncaţi cum trebuie, odihniţi-vă cum trebuie, antrenaţi-vă corespunzător şi astfel veţi evita accidentările şi bineînţeles că nici rezultatele nu vor întârzia să apară.

Cele mai bune exerciții de culturism în funcție de grupa musculară

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.